Plansul te ajuta sa te descarci

„Cerul stie ca nu trebuie sa ne rusinam niciodata de lacrimile noastre, pentru ca ploua pe praful orbitor al pamantului, care sta la baza inimilor noastre dure. Am fost mai bine dupa ce am plans decat inainte – mai rau, mai constient de propria mea ingratitudine, mai bland ”.

– Charles Dickens, mari asteptari

Dickens stia multe despre beneficiile plansului chiar si fara acces la dovezile stiintifice pe care le avem acum. Motivul principal pentru care suntem „mai buni dupa ce am plans” este ca lacrimile ne ajuta sa gestionam ceva numit nivelurile noastre de mangan.

O supraexpunere a manganului duce adesea la sentimente teribile, precum nervozitate, iritabilitate, anxietate, agresivitate si mai multe tipuri de suferinta. Lacrimile care provin din emotie scad de fapt nivelurile noastre, deoarece contin o concentratie mai mare de proteine ​​albuminice, ceea ce ajuta la transportarea moleculelor mici prin corpul nostru.

S-ar putea sa nu intelegeti in totalitate biologia din spatele ei, dar ideea este ca atunci cand plangeti, aveti tendinta sa va simtiti mai bine.

De asemenea, tindem sa ne simtim mai putin stresati dupa un strigat. Oamenii de stiinta le place sa spuna ca lacrimile care iti parasesc corpul cand plangi sunt similare cu transpiratia care te lasa cand faci exercitii fizice. Produsele chimice care formeaza stresul parasesc direct corpul.

Inlaturarea stresului este foarte mare pe listele prioritare ale multor persoane, esentiala pentru realizarea lucrurilor pe care trebuie sa le realizam, iar acest lucru poate fi uneori la fel de simplu precum varsarea catorva lacrimi!