Cum m-am regasit pe mine – obiceiuri si decizii sanatoase

1. Meditatia

Acum cativa ani, am inceput sa meditez zilnic. Mi-a schimbat viata. Am inceput cu cinism (ca multi oameni): Cum sa stau atat de linistit cand ma simt atat de goala si obosita? Cum pot sa-mi potolesc chatul mental constant? Nu trebuie mai intai sa ma simt calm pentru a ma gandi chiar la meditatie? Functioneaza chiar?

Raspunsul la toate intrebarile de mai sus si orice alte persoane care va fereste de meditatie este: faceti-o si pastrati-o. Da! Nu aveti nevoie de toate raspunsurile dinainte. Nu trebuie sa fii spiritual. Nu trebuie sa va alaturati unui refugiu, deveniti un yoghin sau petreceti ore intregi.

Nu ai nevoie de perfectiune, ai nevoie de practica.

Gasiti un loc linistit, inchideti ochii, puneti casti si urmati o meditatie ghidata. Sau daca preferati, faceti unul singur. Si da drumul la griji ca o faci corect, nu exista asa ceva! Este timpul pe care il iei pentru tine si ce poate fi mai bine decat sa te faci prioritate?

Meditatia ma ajuta sa-mi reimprospateaza spatiul mintii in mijlocul celor mai intunecate vraji. M-a apropiat de sinele meu interior. M-a determinat sa-mi observ gandurile, sa nu le schimb, sa le judec sau sa le arest – doar sa le observ ca niste nori calatori. Meditatia m-a invatat sa privesc spre interior si sa ma bucur de linistea din miezul meu, in ciuda tuturor grijilor si a anxietatii din prim plan.

2. Mindfulness

Scriitorul Eckhart Tolle vorbeste despre tendinta mintii noastre de a scapa pentru totdeauna de momentul prezent. Suntem prea mult in trecut sau prea mult in viitor. In cartea sa care schimba viata The Power of Now , el spune ca toate grijile, temerile si anxietatile noastre provin din aceasta predispozitie. Mindfulness este practica de impamantare a sinelui cuiva in acest moment, in acest moment: aceasta respiratie, la fel cum este.

Mai usor de zis decat de facut? Sunt de acord! De asemenea, cred ca, la fel ca meditatia, constientizarea constienta este o practica, o disciplina.

Acestea fiind spuse, fiecare dintre noi a experimentat prezenta mindfulness fara sa ne dam seama. De fiecare data cand un apus de soare, o panorama, un film, o melodie sau o persoana iubita iti ia respiratia si esti suspendat in binecuvantare – esti prezent cu atentie. Nu esti altundeva decat in ‚Äč‚Äčacel moment de bucurie. A face acest lucru chiar si fara stimul pozitiv este provocarea.

Un element cheie in mindfulness este acceptarea sau predarea: a nu se adauga la suferinta unui moment dorindu-i sa fie altfel.