Cum sa verifici daca site-ul tau este penalizat de Google?

Primul pas ce trebuie facut inainte de a incepe sa treci site-ul printr-o serie de servicii SEO pentru Google este acela de a verifica daca domeniul tau se afla sub vreo penalizare. O pagina care este penalizata de Google nu va putea sa obtina o pozitie buna in cautari, deci prioritatea ta este aceea de a determina ce schimbari algoritmice te afecteaza si sa creezi un plan de reconditionare.

Ce sunt penalizarile Google?

Incepatorii in domeniul bloggingului sau webmasterii care nu au prea multa experienta in online au auzit de cuvintele panda, penguin, pigeon, hummingbird si se intreaba de ce toata lumea online graviteaza in jurul acestor denumiri.

Raspunsul este foarte simplu, acestea sunt numele pe care Google(si presa) le-au oferit diferitelor seturi de schimbari pe care Google le face in algoritmul de statistica pentru site-uri.

In fiecare an se efectueaza sute de schimbari in acel algoritm pentru a imbunatati calitatea cautarilor. De fiecare data cand acestea apar, se disting doua categorii in care paginile se incadreaza: castigatori si pierzatori. Asta inseamna ca anumite site-uri sunt afectate pozitiv, in timp ce unele reusesc sa piarda trafic din cauza faptului ca pozitiile lor in cautari au scazut dramatic sau chiar s-au pierdut complet datorita strategiilor de promovare seo abordate.

promovare seoDe ce este important de luat in calcul aspectul penalizarilor?

Este de la sine inteles ca nu poti sa atingi anumite standarde in mediul online fara Google. Fie ca iti place sau nu, este cea mai buna sursa de trafic, in special cand ai nevoie de unul strict pe nisa ta. Aducandu-ti site-ul pe pozitile de top ale cautarilor produce un numar mare de beneficii pe care nu le poti ignora.

Deci, asta ar fi principalul motiv pentru care ar trebui sa te gandesti daca pagina ta este filtrata de algoritmii de cautare Google.

Un alt motiv ar fi acela de a urmari exact care update ti-a adus penalizarea in Google, astfel incat sa poti sa aplici actiuni de corectie pentru modificarile pe care le-ai adus in acea perioada.

In cele din urma, cand ajungem sa fim constienti de aceste penalizari, putem sa ne punem intrebarea: „De ce am pierdut brusc din traficul?”, din moment ce aceste sanctiuni sunt evident cauza acestei degradari.

Modalitati de a detecta sanctiunile

1. Conecteaza-te la Google Webmaster tools

Este o platforma prin intermediul careia Google comunica si informeaza detinatorii de site-uri cu privire la potentialele probleme ce apar in cadrul acestora, inclusiv penalitatile.

Exista doua tipuri de penalitati

· manuale: o persoana(probabil din cadrul echipei de webspam Google) a impus o penalitate asupra site-ului tau din diverse motive; de obicei, aceasta poate fi o afectiune totala(intregul site) sau partiala(anumite pagini);
· algoritmica: este cel mai des intalnita si se datoreaza neregulilor aparute in cadrul promovarii, a continutului publicat;

2. Conecteaza-te la Google Analytics si urmareste traficul din Google

Cea mai buna modalitate de a vedea daca ai fost penalizat automat este de a te conecta la Google analytics si de a urmari traficul organic adus de motorul de cautare. Daca vizitele au avut de suferit in perioada in care Google a lansat o schimbare de algoritm, asta poate fi cauza.

Urmareste cu atentie schimbarile care au fost aduse si incearca sa cauti alternative de a repara problemele care nu sunt in concordanta cu noile necesitati.