Concluzii după Instagramology

Sala de la Casa TIFF a fost plină la Instagramology – prima conferinţă despre Instagram din România (copilul de suflet al lui Robi Katai) şi asta nu cred că ar trebui să surprindă pe cineva. Robi a depus muncă, resurse şi pasiune în organizarea acestei conferinţe şi asta s-a simţit. Un eveniment în premieră naţională cu speakeri de calitate era de aşteptat să adune oameni interesaţi de reţeaua care este pe cale să ameninţe supremaţia Facebook-ului (chiar dacă deja e parte a acestuia), a Twitter-ului şi să le depăşească în popularitate.

Nu am să vă spun foarte multe despre prezentările celor 4 speakeri, sunt sigur că veţi afla aceste detalii pe blogurile celor care au mai participat la eveniment. Vreau doar să enumăr câteva idei cu care am rămas eu la final:

– Instagram a fost încă de la început un subiect care a provocat controverse prin faptul că era disponibil doar posesorilor de iPhone, iar controversele au continuat, poate şi mai vehemente, când aplicaţia a devenit disponibilă şi pentru device-urile care folosesc Android. Chiar dacă acum este disponibilă şi varianta pentru browsere web, controversele tot nu au încetat. Fotografii profesionişti par ofensaţi de Instagram, există acuzaţii cum că cei care folosesc DSLR-uri pentru a face poze şi a le posta aici ar fi nişte trişori sau că Instagram ştirbeşte din valoarea artistică a unei poze. Poate că tocmai aceste controverse contribuie la popularitatea tot mai crescută de care se bucură această aplicaţie.

– Utilizatorul mediu, spre deosebire de oamenii specializaţi pe comunicare din companii, nu are strategii şi direcţii clare pe care să le urmeze în activitatea sa pe Instagram, dar reprezintă un public la care mesajul ajunge mult mai direct (imaginea primează în faţa textului, iar combinaţia dintre ele e conceptul ideal) decât pe Twitter sau pe Facebook.

– O aplicaţie care în doar 2 ani a strâns numărul de utilizatori pe care Facebook l-a adunat în 4 ani, iar Twitter în 5 ani nu poate fi decât un mediu de comunicare în care trebuie să fii prezent.

– Când un fotograf profesionist admite faptul că Instagram poate fi folosit ca un ajutor în munca sa, ca un instrument de promovare a serviciilor sale sau un mediu prin intermediul căruia să vândă, e clar că această aplicaţie a depăşit deja nivelul de simplă reţea de socializare.

– Oamenii de marketing, vânzări sau comunicare văd un avantaj în publicul elitist pe care-l reprezintă, cel puţin momentan, utilizatorii de Instagram şi se folosesc de acest aspect pentru a-şi face mesajele campaniilor cât mai cunoscute.

– Campaniile de social-media desfăşurate prin Instagram nu sunt nişte S.F.-uri despre care doar s-ar fi auzit că există, dar pe care nimeni nu le-a văzut. Campanii de acest gen au fost desfăşurate chiar şi pe la noi, iar prima dintre acestea, Spiritul Farmec, este cea mai elocventă, cea care a generat cel mai mult buzz şi, cu siguranţă, rezultate.

La finalul conferinţei, Robi Katai şi-a anunţat încă o premieră naţională. Primul e-book despre Instagram va putea fi downloadat în curând de pe blogul său.

Dincolo de importanţa de a fi prima conferinţă pe acest subiect din România şi pe lângă calitatea evenimentului, poate că cel mai important aspect rămas în urma Instagramology este că, aşa cum au arătat şi alte evenimente anterioare precum OnOff, ClujBrandsTour sau Nepoţi de Crăciun, iată că şi în provincie se poate, nu doar la capitală!