Era în care bloggerii se simt băgaţi în seamă

ria Alina de la TvDece despre faptul că Primăria Cluj i-a invitat, în calitate de bloggeri, pe ea şi pe Răzvan, alături de alţi bloggeri clujeni, la Recepţia de Crăciun, acolo unde se adună toată presa şi unde cei mai vârstnici, obişnuiţi cu free food, se îndoapă electoral, din toate bunătăţurile întinse pe bufetul suedez din banii celor care n-au cu ce-şi plăti regia.

Pe undeva au dreptate presarii cu îndopatul. Ar trebui să meargă cu geanta de voiaj (primită tot de la primărie, cu sigla partidului ales, eventual sau by default) şi să îndese în ea di tăte, pentru că numai ei ştiu cât au lucrat pe nişte texte venite de la birourile de presă ale partidelor cărora prestau articole mai mult decât penibil-elective.

Ştiu că sunt rău. Şi că multă presă n-o să înghită ce scriu (mă scot cu faptul că am cititori puţini, deci ce scriu nu va intra pe sub pleoapele lor), dar realitatea este mult mai dură decât iese din ziare, unde totul pare aşezat şi limpede pentru cititorul cu ştampila în buzunar şi obositor de penibil pentru cititorul răzvrătit sau afiliat politic unei alte facţiuni.

O astfel de recepţie a dat şi RMGC-ul acu ceva vreme, când au inaugurat o casă restaurată în Roşia Montană: 80% din presarii din Alba şi nu numai (au fost şi alţii, veniţi de aiurea, ştiind că se dă pe de gratis), s-au călcat în picioare pentru pune mâna pe un stick de memorie special (n-am înţeles de ce a şters zoso imaginea, dar a lăsat articolul) oferit de RMGC. Unii au luat câte unul, cei mai româneşte civilizaţi au băgat mâna (rog a se înţelege corect locuţiunea verbală).

Recepţiile date de primării pentru presă şi, mai nou, şi pentru bloggeri (o categorie de nu-ştiu-ce-scriitori-de-pe-internetul-ăla pe care n-o înţelege nici 3% dintre primarii din ţară) e pentru a-i băga în seamă şi a-i scana pe cei cu potenţial de campanie. Chestiunea cu “mulţumim presei locale pentru…” e spusă printre dinţi: jurnaliştii nu vor şti niciodată că niciun articol de-al lor n-a fost totalmente pe placul celor din instituţii (cel mai probabil nici pe placul celor care comandă articole şi care le vor exhaustive). De asemenea, nu vor ştii niciodată câte înjurături şi-au luat în fiecare birou pe care a ajuns articolul lor. O, sacra ignorancia!.

Darurile pe care le primeau ziariştii din Alba în plasa de Crăciun s-au redus de la câte o agendă/set pix şi stilou/ calendar/ cană/ etc. la doi clopoţei pentru brad, un calendar şi, cu puţin noroc, vreo cană fără inscripţie + o sticlă de ceva. Banii de cadouri se duc pe bufetul suedez. Marii prestatori de articole îşi vor lua adevăratele cadouri after party.

Faptul că şi bloggerii sunt şi se simt băgaţi în seamă e fix pix. Instituţiile nu văd în noua categorie de media decât un potenţial prestator. Nu mai spun de ce. Deci nu vă faceţi vise că Primăria vă va trece în rândul celor cu articole în ziarul cel mai vechi şi mai vintage din oraş. Ăia sunt presa sigură. Voi sunteţi teren minat, deocamdată.

Mi-ar plăcea să se facă întâlniri cu bloggeri în primării, la care să fie invitaţi şi cei din presă. Să se vorbească de branduri, să se facă înţeles conceptul de social media şi de promovare a turismului în social media. Până nu se vor face aceste lucruri, până nu vor înţelege primăriile ce este social media, până nu vor înţelege presarii vechi că bloggerii nu sunt o rampă de concurenţă totul e praf în ochi, comerţ cu iluzii.

Până atunci, poftă bună tuturor!

P.S.&Lateredit: cât timp le va lua celor care i-au invitat pe @TVdece (în calitate de bloggeri, nu de angajaţi la companiile la care lucrează) să le descopere adevăratul lor potenţial: isteţimea şi agerimea minţii?