SEO: Noțiuni elementare despre Trust și TrustRank

De fapt, nu știu dacă există o definiție clară care să ne spună exact ce este TrustRank-ul. Acest criteriu de sortare a site-urilor în rezultatele motoarelor de căutare, ce a fost adăugat Algoritmului Google, este mai de grabă, un răspuns pentru așa zisă carantină a site-urilor implementată de Google, adică Sandbox.

Sandbox-ul, pe scurt, este un loc în care un website intră pentru o perioadă de timp limitată, după ce a încălcat regulile impuse de Google (Adică a făcut SPAM), sau, a beneficiat de un PageRank foarte mare într-un interval de timp foarte scurt, ori, este poziționat foarte sus în rezultatele motoarelor de căutare, după cuvinte cheie “neoptimimizate”.  Mai multe detalii despre Sandbox vă voi da pe viitor, cu ocazia unui articol destinat lui.

Cu ajutorul acestui sistem de Trust, sau de încredere pe românește, Google va oferi o poziție prioritară în rezultatele unei căutări, site-urilor ce prezintă această caracteristică, adică, încredere ori credibilitate din partea motorului de căutare. Pe scurt, această metodă a fost implementată pentru a opri ascensiunea site-urilor, folosind metode seo BlackHat sau pur și simplu SPAM, pentru a urca în SERPs.

Cum este înfluențat TrustRank-ul unui site?

Obținând un TrustRank mai mare nu faceți decât să creați o legătură cât mai strânsă între site-ul vostru și Google. Dacă va mai aduceți aminte de lecția trecută, unde v-am vorbit de Authority, vă veți da seama că acest proces este unul foarte închegat și în strânsă legătură. Adică, Trust-ul ajută Authority-ul, Authority-ul ajuta SERPs etc.

Vechimea domeniului

Acesta este unul din factorii ce influențează TrustRank-ul site-ului vostru. În primă fază, toate site-urile sunt trecute prin filtrul Google, numit Sandbox, care, va sorta site-urile legitime/Trusted de cele SPAM, sau, optimizate folosind metode seo blackhat. Asta se întâmplă tuturor site-urilor nou indexate de Google, indiferent de voința administratorului. Ce înseamnă asta? Înseamnă că site-urile cu o vechime mai mare, sau să mă exprim mai corect, domeniile cu o vechime mai mare, sunt favorizate de Google, bineînțeles, ce nu practică SPAM-ul.

Backlink-uri de calitate

Backlink-urile de calitate, iar prin calitate înțelegându-se link-uri relevante, aflate pe site-uri bine optimizate din punct de vedere seo dar si structural, adică user-friendly. Aici, asigurați-vă că obțineți aceste link-uri de calitate, pentru că nu este loc de “umplutură sau cantitate”.

Schimbul de link-uri, de calitate inferioară, irelevante sau de la site-uri ce promovează spam-ul, nu este tolerat de Google și garantat nu vă va aduce beneficii semnificative, ca să nu spun că sunt o pierdere de timp.

Un sitemap este foarte bine venit

Adăugarea unui sitemap, site-ului vostru, va face siteul mai ușor de accesat de către crawlerii motoarelor de căutare și este cunoscută ca o bună oportunitate de a câștiga încrederea motorului de căutare. Deasemenea, un sitemap HTML, optimizat puțin cu CSS, poate ajuta și utilizatorii, adică vizitatorii umani, să găsească ceea ce au nevoie mult mai ușor. Crearea unui sitemap nu este mare inginerie și beneficiile aduse sunt destul de mari.

Hosting-ul de calitate

Deși este un factor mai puțin important, față de celelalte menționate mai sus, este de luat în considerare. Google preferă site-urile cu un Uptime foarte bun. Din acest motiv, este recomandat să aveți un host stabil, care să nu pice într-un moment prielnic, de exemplu în timp ce crawlerii accesează site-ul vostru. Din cele prezentate pe blogul Google, Matt Cutts sustine că este totuși uptime-ul hostului este un factor destul de important și deloc de neglijat și că un site cât mai activ, automat va avea un TrustRank mai ridicat, față de unul predispus crash-urilor.

Recomandările mele:

  • Utilizați keyword-uri relevante pentru conținutul vostru
  • Încercați să stabiliți de la început cuvintele cheie targetate și limitați-vă la cam 5 keyword-uri pe pagină, nu mai mult. Evitați cuvintele cheie “de umplutură”.
  • Încercați să obțineți backlink-uri de calitate, ce provin de la site-uri cu un Authority și un Trust superior.
  • Aveți răbdare! Un site nu primește “votul” Google peste noapte.
  • Utilizați o structură a link-urilor interne cât mai bună. (Despre asta vă voi vorbi în articolul următor).

Concluzii

Deși nu pare foarte important, Trust-ul site-ului vostru nu este de neglijat. Personal, pun accent pe backlink-urile de calitate, ce provin de la site-uri care la rândul lor au un TrustRank bun și mai ales, sunt relevante conținutului meu.