Optimizare blog pentru motoarele de cautare. SEO

De ceva vreme urmaresc diverse bloguri cu sfaturi de optimizare a unui blog si am furat cate o informatie de ici si colo incercand sa imbunatatesc putin prezenta rodavicatravel.ro in online. In special pentru motoarele de cautare, insa nivelul cunostintelor mele in domeni este relativ limitat, asa ca l-am rugat pe unul din blogerii care scriu despre acest domeniu si pe care eu il apreciez sa imi faca un review referitor la optimizarea SEO. Ma bucur foarte mult ca a acceptat, iar rezultatul il veti gasi in continuare.

Analiza:

În acest review îți voi analiza blogul din punct de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare. Îți voi prezenta în mare aspectele ce trebuiesc îmbunătățite, motivele pentru care trebuiesc îmbunătățite, de ce nu sunt tocmai bune așa cum arată ele momentan, precum și câteva observații generale.

LandingPage

Trebuie să încep cu titlul, care, nu este unul tocmai inspirat, printre altele fiind foarte lung si din aceasta cauza niciodată nu va fi văzut corespunzător de motoarele de căutare. Google afișează titlurile complete numai în limita a maximum 60 de caractere, și la tine observ deja 97 de caractere, cu mult peste limita maximă. Ar trebui să-ți alegi un titlu corespunzător, folosind niște cuvinte cheie targetate, alese de tine și îți pot da un exemplu:

Keyword, o descriere a blogului, generalizând și cât mai pe scurt | Rodavicatravel.ro

Eu așa ceva îți recomand. Bineînțeles, Keyword-ul trebuie așezat astfel încât să fie în context nu turnat acolo fără logică. Deasemenea, nu este obligatoriu să se afle pe prima poziție, însă este recomandat pentru că are efect pozitiv.

De reținut:

Folosește titluri scurte, limitându-te la 60 de caractere, pentru a fi afișate complet

Sistetizează tot articolul într-un titlu care să-i facă pe vizitatori să dea click.

Titlurile sunt un element important, adică foarte important în SEO, mare atenție, optimizează-le corespunzător, alege cuvinte cheie utile.

Încearcă să nu folosești multe virgule, puncte sau alte simboluri. Google deseori le poate percepe ca și spam sau keyword-uri simple deoarece ele-s enumerate astfel.

Observând Descrierile

Descrierile paginilor sunt foarte sumare, înșirate cu virgulă niște cuvinte cheie, fără a avea vreo logică. Asemenea titlurilor, descrierile sunt foarte importante pentru cuvintele cheie Perfect-Match. Te ajută foarte mult în poziționări. Folosește descrieri relevante, limitându-te în maximum 150 de caractere.

Observații

Folosește un singur cuvânt cheie, maximum două, și de preferat ca și Keyword-urile să se afle cât mai în față.

Descrierea este locul perfect unde îți poți prezenta pe scurt articolul. Nu înșira câteva cuvinte cheie banale pentru că nu te vor ajuta, și cine va vedea un asemenea site în rezultate, va crede că ești spammer și șansele pentru un CTR decent scad.

Referitor la Keywords

Să fiu sincer, eu nu le dau o mare importanță însă, și aici, îți recomand să folosești MAXIMUM 5 cuvinte cheie sau, 60 de caractere. Observ că ai depășit cu mult această limită având în medie circa 15-20 keyword-uri. Mult… foarte mult.

Valoarea lor este foarte foarte scăzută. Nu te axa pe ele, însă, dacă tot le folosești, foloseștele corespunzător și nu abuza de ele.

URL-urile

Nu cred că este cea mai bună alegere această structură, adică: www.url.ro/data/articol. Îți lungește foarte mult URL-ul și nu are rost. Îți recomand utilizarea unui URL simplu, descriptive, de genul: www.url.ro/articol, adică, un permalink alcătuit numai din %postname%.

De regulă, nu este necesar utilizarea datei în URL pentru că Google știe oricum când indexează o pagină și momentul creării ei. Mai mult de atât, nu este o soluție bună pentru a folosi două URL-uri asemenea. Adică. www.ur.ro/01.01.2016/articol-1 și www.url.ro/02.02.2016/articol-1. Pur și simplu, îi poți pune un identificator diferit ca și sufix la finalul URL-ului și rezolvă problema.

Optimizarea imaginilor

La acest capitol mai ai de lucru. Din moment ce folosești imagini cu link, ar trebui să instalezi un AIO SEO Pack pentru WordPress și să lucrezi la denumirea imaginilor și la atributul ALT. Te ajută foarte mult și câștigi ceva keyword-uri chiar dacă n-au o valoare foarte mare. Puțin cu puțin se adună crede-mă.

La urcarea pe FTP încearcă să găsești denumiri cât mai relevante pentru imagini folosind cuvinte cheie, și deasemenea, populează atributul ALT cu keyword-uri, dar nu identice cu numele fișierelor, poți folosi de exemplu, sinonime sau alte cuvinte cheie targetate.

Optimizarea link-urilor

Am observat câteva link-uri ce nu au ancore corespunzătoare și Title-ul (Mouse Over) lipsește cu desăvârșire. Și acestea te ajută foarte mult să știi. Încearcă să folosești ancore scurte și relevante și Title-uri descriptive. Pentru detalii, poți citi câte ceva despre TEXTELE ANCORĂ.

Robots.txt

Si aici mai e de lucru. Roboții sunt liberi să-ți acceseze tot conținutul, ceea ce nu e bine. Blochează-le măcar accesul la WP-Admin și locul unde sunt instalate plugin-urile și fișiere sursă WordPress. Pentru a vedea un exemplu, poți naviga către site-ul meu și să-mi iei exemplul, iar dacă vrei să citești mai multe despre Robots.txt,

Securitate

Trebuie să blochezi neapărat accesul la wp-config.php. Eu l-am verificat și nu este blocat de server, deci, cu un SQL Injection are toate șansele să poată fi atacat. Îți recomand să folosești .htaccess pentru a-l bloca.

Deasemenea, pentru un grad sporit de securitate, poți pune și o parolă pe wp-admin. Este și asta recomandat. Parola se poate pune prin FTP, din cPanel sau din clientul tău FTP. Pentru mai multe detalii legate de .htaccess, poți găsi câteva chestii utile pe MadMike.ro

Backlink-uri

Legat de Backlink-uri, este acceptabil având în vedere vechimea blogului și ai un număr de aproximat 600 de backlink-uri. Ți-aș sugera să încerci să înscrii site-ul în dMoz. Știu, șansele sunt mici de a fi acceptat, însă dacă ești, ai foarte multe beneficii și își merită cele 5 minute petrecute pentru înscrierea blogului, crede-mă. Pentru un raport amănunțit privind backlink-urile, mă poți contacta pentru o analiză grafică.

Concluzii

Sunt câteva lucruri punctate de mine ce au nevoie de atenția ta. Te poți obișnui rapid cu sfaturile pe care ți le-am sugerat astfel încât să le poți folosi de acum în colo din instinct. Nu e greu, trebuie doar să ai ceva timp pentru așa ceva și să fi dispus să înveți.