Cele mai populare tehnici de sudura oferite de service-urile auto

Un service auto specializat in operatiunile de sudura trebuie sa va poata garanta solutiile de care voi si masinile voastre aveti nevoie. Nu consideram important pretul pentru o astfel de operatiune care are un impact puternic asupra masinii si implicit asupra integritatii voastre din momentele in care sofati, important este mai degraba ca operatiunea pe care ati ales-o sa fie indeplinita adecvat iar componenta care a necesitat ca o anumita zona sa fie sudata sa fie intr-o stare perfect functionala inainte de a fi reutilizata.

Cautarile noastre si raspunsurile provenite din partea unor specialisti in procedurile de sudura au coincis cu intocmirea acestui clasament al celor mai populare tehnici de sudura. Exista doua mari grupe ale sudatului, cel prin presiune si cel prin topire, cel de-al doilea fiind cel pe care un service auto il practica de obicei.

Asadar, daca ne referim strict la procedurile de sudura prin topire, iata care ar fi tehnicile pe care le gasiti disponibile sub forma de servicii in cadrul Top Welding, un atelier de sudura jante din Bucuresti. Nu este esential sa cunoasteti modalitatea exacta de sudura, este important sa va documentati doar pentru a avea o garantie asupra calitatii interventiei aferente.

  1. Sudura cu electrod invelit sau tehnica MMA, asa cum mai este ea cunoscuta printre specialisti. Este o tehnica ideala pentru metalele dure, asa cum este fierul forjat sau obiectele de cale ferata. Modalitatea pare a fi perfecta pentru un santier si mai putin pentru un service auto insa anumite piese pot fi sudate folosind tehnica MMA.
  2. MIG-MAG este nimic altceva decat sudura cu argon, acest gaz impedicand oxidarea piesei sudate. Baia de metal este topita si aplicata pe o suprafata relativ restransa, fapt care avantajeaza atunci cand trebuie sa sudati la nivel de precizie. MIG foloseste un gaz inert, in timp ce MAG foloseste un amestec de gaz activ, compus din argon si dioxid de carbon.
  3. WIG sau TIG, doua tehnici de sudura care folosesc wolfram sau tungsten, doua gaze extrem de apreciate de catre specialistii industriei. De altfel, cele doua tehnici sunt foarte apropiate si le putem considera ca fiind similare, ideale pentru mai multe piese. Folosind un arc electric pentru a topi materialul de adaos, atat tehnica WIG cat si tehnica TIG este una dintre preferatele celor care pastoresc un service auto de sudura a jantelor sau a altor piese.
  4. Sudarea cu plasma este un procedeu de mare finete intalnit mai putin intr-un service auto. De regula, folosirea plasmei este o solutie pentru materialele care au o grosime scazuta, de sub 1 mm.
  5. Sudarea Laser este o tehnica destul de comuna dar totusi foarte rar intalnita in Romania. Atelierul de sudura jante Top Welding este unul dintre putinele locatii din Bucuresti care ofera o astfel de modalitate pentru clienti sai.

V-am prezentat 5 dintre cele mai uzuale tehnici de sudura pe care le intalniti intr-un service auto, tehnici pe care speram sa le intelegeti si sa va aflati in postura de a cere detalii suplimentare la fata locului.