Legea si service-urile auto

Nu stiu daca v-am mai spus dar eu am o impresie foarte foarte proasta despre service-urile auto. Am un Opel Astra de 4-5 ani vechime. Timp de 2 ani reviziile le-am facut in service-urile de marca, dealeri Opel, precum si alte interventii. Alte revizii le-am facut la service-uri mai de cartier, dar pot spune ca de putine am fost satisfacut 100%… de fapt daca stau sa ma gandesc bine in momentul acesta nu gasesc nici o interventie de care sa fi fost perfct multumit.

Daca ai masina, si te mai dai si pe internet, mai citesti si un forum auto de marca gen astraforum, cluboplel, wvforum, dacia… etc, vei vedea ca fiecare marca si uneori model are o comunitate de oameni in spate care isi expun experientele in online. Experientele lor, ca si ale mele cu service-urile sunt dezamagitoare. Revizii facute doar pe hartie, piese noi din masini inlocuite cu piese vechi, lucru de mantuiala, diagnoza dupa ureche ( chiar daca e computerizata ), totul parca se rezuma la niste dorei care au idee oarecum despre masini si care isi dau cu parerea despre automobill din fata lor. Urat foarte urat!

Oricum am vazut astazi un articol AICI si sincer vad niste masuri pe care statul vrea sa le ia pentru a proteja clientii service-urilor, masuri destul de bune pe hartie dar care din experienta care am avut-o eu cu jepcarii despre care spuneam mai sus vor avea un efect aproape zero.

Service-urile sa fie dotate cu camere video/audio cu ajutorul carora sa vezi in timp real ce se face la masina ta. Ok… bun si daca nu te pricepi la mecanica si vezi pe niste camere ca niste neni umbla pe acolo ce? O sa iti dai seama ca au facut ceva gresit? Ca au schimbat sau nu filtrul nu stiu care? Hai sa fim seriosi.

Orice client poate refuza să-şi ia maşina din service în cazul în care consideră că mecanicii au folosit la repararea ei aparatură şi instrumentar neomologat. Pai oricum daca refuza sa plateasca nu putea sa isi ia masina… Iar considerarea ca a facut sau nu mecanicul treaba buna se face pe baza a ce? E clar, daca avem masina trebuie sa ne apucam de niste cursuri de mecanica ca sa vedem daca service-ul a facut sau nu treaba buna.

Costurile reparaţiilor suplimentare vor fi suportate de service, iar omul îşi poate ţine maşina acolo până nu va mai avea nicio obiecţie în ceea ce priveşte calitatea lucrărilor. Ca si la punctul anterior vreau sa spun ca va fi aproape imposibil sa dovedesti ca service-ul a gresit sau ca trebuie sa repare pe banii lui ceva.

 

Legea despre care vorbesc a trecut de Cam. Senatului si urmeaza a fi votata in Cam. Deputatilor.

Eu sper totusi ca piata sa se regleze, sa existe competitie cat mai mare pe piata service-urilor auto pentru ca noi sa putem avea de unde alege, sa putem sorta  service-urile in functie de callitate.